امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

حساب کاربری Linked In

اخیراً شخصی از من سوال کرد که آیا فکر می‌کنم ایجاد پروفایل لینکداین می تواند به جایگاه شغلی آینده‌اش کمک کند؟ پاسخ ساده من: "بله و بله!"
پس توصیه می‌کنم هر چه زودتر در دوران تحصیلی خود، پروفایل لینکداین خود را ایجاد کنید. استفاده از این پلتفرم برای اهداف حرفه‌ای بسیار لذت‌بخش است و در هر نوع جستجوی شغلی کمک بزرگی به شما می‌کند. شما برای اینکه بتوانید در دانشگاه موفق شوید، باید مشخصات خود را به‌روز کنید و کار و دستاوردهای خود را به جامعه علمی جهانی نشان دهید؛ و هیچ فرقی نمی‌کند که کاندیدای دکترا، فوق دکترا یا دانشمند باسابقه باشید.
معرفی لینکداین
لینکداین بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای دنیا در شبکه جهانی وب است. این شبکه در سال 2002 توسط رید هافمن و یک تیم 10 نفره ساخته شده است. ادر سال 2020 لینکداین بیش از 757 میلیون کاربر از سراسر جهان را در خود جای داده است. شما می‌توانید از لینکداین برای یافتن شغل یا موقعیت مناسب، ارتباط و تقویت روابط حرفه‌ای و یادگیری مهارت‌هایی که برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید استفاده کنید. می‌توانید از طریق دسک‌تاپ، برنامه تلفن همراه LinkedIn، وب تلفن همراه یا برنامه موبایل Android LinkedIn Lite به LinkedIn دسترسی پیدا کنید.
لینکداین یک شبکه اجتماعی فوق حرفه‌ای است که به‌شدت در حال رشد بوده و اکثر آدم‌های حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی فعال هستند. پروفایل "LinkedIn"، مانند یک روزمه کاری است که شماردر آن اطلاعات تحصیلی خود را برای نمایش، به دیگران ارایه می‌نمایید. پروفایل لینکداین می‌تواند با نمایش و ارایه حرفه‌ای منحصربه‌فرد خود از طریق تجربه، مهارت‌ها و تحصیلات به شما کمک کند فرصت‌های بهتری را به دست آورید. همچنین شما می‌توانید از LinkedIn برای سازمان‌دهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه‌ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس‌ها و ویدیو و موارد دیگر نیز استفاده کنید.1
چرا لینکداین؟
لینکداین رسانه‌های اجتماعی را از عرصه شخصی به عرصه حرفه‌ای تبدیل کرده است. این ترکیب عالی از اشتراک‌گذاری محتوای حرفه‌ای در لینکداین، شبکه‌سازی را با ویژگی‌های معمولی یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، ارائه می‌دهد(به‌عنوان‌مثال فالو کردن، لایک کردن و نظر دادن).
لینکداین ما را از چیزهای بی‌اهمیت معمولی دور نگه می دارد. برای مثال من لینکداین را کاملاً محدود به زمینه‌های موردعلاقه خود (که توسعه شغلی محققان است) راه‌اندازی کرده‌ام و برای من، این‌یک راه حل عالی برای آگاه شدن از آنچه در رشته من می‌گذرد است و فرصت‌های خوبی برای همکاری با همتایانم به من ارائه می‌دهد.1.2
عالی بودن کافی نیست!
شما ممکن است نابغه‌ای باشید که کارهای بسیار مهمی انجام می‌دهید؛ اما خودبه‌خود به یک دانشمند شناخته‌شده بین‌المللی تبدیل نمی‌شوید. شما بدون فعالیت معرفی خود، توسط دانشمندان دیگر شناخته نخواهید شد. یک امید رایج در میان محققان این است که اگر آن‌ها فقط پژوهش درخشانی را انجام دهند، دیر یا زود کسی به آن‌ها شغل پیشنهاد می‌دهد. نیازی به گفتن نیست، اگر این رویکرد شماست، ممکن است تا پایان عمرتان صبر کنید تا موقعیتی را به دست آورید. در عوض، به شاخ زدن خود عادت کنید و مطمئن شوید که دانشمندان دیگر می‌دانند چه‌کار می‌کنید. همان‌طور که شخصی به ما می‌گفت: "خوب باش و بگو ".
هنوز کاملاً متقاعد نشده‌اید؟
تمایلی به انجام تلاش لازم ندارید؟
در ادامه، 5 دلیل اینکه چرا باید حتماً به‌عنوان یک دانشمند پروفایل لینکداین داشته باشید و چگونه می‌توانید از مزایای آن برای آینده شغلی خود بهره ببرید را بیان می کنیم.
5 دلیل اصلی برای استفاده از لینکداین
شماره 1: اخبار مربوط به تحقیقات و فعالیت‌های خود را به اشتراک بگذارید!
پست گذاشتن در لینکداین یک راه راحت برای به اشتراک گذاشتن اخبار حرفه‌ای است (مثلاً آخرین پذیرش مقاله، گذراندن بررسی سالانه دکترا، دعوت به صحبت در یک رویداد علمی). هنگامی‌که با دانشمندان دیگر در تعامل هستید (همکاری‌های جدید، برنامه‌های آموزشی مشترک) یا در حال انجام خدماتی به جامعه دانشگاهی هستید (پیوستن به یک گروه کاری Eurodoc، تبدیل‌شدن به نماینده ECR موسسه خود) به دیگران اطلاع دهید. به‌طور خلاصه: آنچه را که دوست دارید و آنچه را که مربوط به همسالان خود می‌دانید به اشتراک می‌گذارید.
خروجی تحقیقات شما همان چیزی است که در درجه اول باید به اشتراک بگذارید و همان‌طور که تام مورکون (2020) اشاره می‌کند: «پست کردن تحقیق شما نه‌تنها خوانندگان بیشتری را برای کار مهم شما به ارمغان می‌آورد، بلکه پروفایل شما را نیز بهبود می‌بخشد تا به بازدیدکنندگان درک سریع از ویژگی‌های خاص تخصص پژوهشی شما بدهد.» اما نه‌تنها می‌توانید پیوندها یا پیام‌های کوتاه ارسال کنید، بلکه می‌توانید مقالات کوتاه یا خلاصه‌هایی را منتشر کنید که دیگران بتوانند دانلود کنند. پست کردن درباره تحقیقات تان در لینکداین بازدید شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه تأثیر شما را بر دنیای علمی افزایش می‌دهد.3
شماره 2: دانشمندان هم‌رشته خود را دنبال کنید!
البته که ما در مورد فعالیت‌های دیگران و آنچه در اطرافمان می‌گذرد (نزدیک خانه و همچنین در سطح جهانی) کنجکاو هستیم. لینکداین یک راه عالی برای دنبال کردن افراد متخصص در منطقه شما یا کل گروه‌های کاری، آزمایشگاه‌ها یا مؤسسات است. افراد موردنظر خود را دنبال کنید، به‌این‌ترتیب پست‌های آن‌ها را در صفحه خبری خود دریافت خواهید کرد. به‌این‌ترتیب هیچ دستاورد جدیدی از رقبا و همتایان خود را از دست نمی‌دهید.
این روش نسبت به شرکت در کنفرانس‌ها یا دنبال کردن نشریات، بسیار سریع‌تر است و صرفه‌جویی در زمان ارزشمند شما را به ارمغان می‌آورد.
شماره 3: ارتباط با دانشمندان و محققان دیگر!
وقتی صحبت از ایجاد روابط جدید می‌شود، قدرت لینکداین را دست کم نگیرید. هر زمان که با شخص جدیدی ملاقات کنم در یک رویداد زنده، یا کنفرانس مجازی، از او دعوت می‌کنم تا بعداً با او یک "ارتباط " (connection) برقرار کنم. در گذشته این کار با انتقال کارت ویزیت انجام می شد، اکنون با درخواست «ارتباط» انجام می‌شود. این یک راه ارتباطی مهم است زیرا می‌توانید پیام‌های مستقیمی را برای کسانی که در شبکه شما جزو "ارتباطات اول " هستند تنها در چند ثانیه ارسال کنید.
به‌عنوان یک ECR، هر زمان که با افراد مهمی ملاقات می‌کنید چه رئیس دانشگاه، چه همکارانی که در یک مهمانی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، یا یک دانشمند مهم در رشته شما، که در طول یک جلسه به‌طور خلاصه با شما صحبت کرده است، می‌توانید بعدازآن از آن‌ها برای "برقراری ارتباط" درخواست کنید و این نیز به این معنی است که آن‌ها اگر قبول کنند، پروفایل شما را خواهند دید. این عملکرد یک راه عالی برای ایجاد یک شبکه معنادار با دیگر متخصصان بین‌المللی برای استمرار سال‌ها ارتباط است. این‌ها کسانی هستند که شما را می‌شناسند، با شما در ارتباط خواهند بود و اخبار مهم را با شما به اشتراک می‌گذارند.
شماره 4: پروفایل خود را بسازید تا دیدگاه خود را نشان دهید!
ویژگی دیگر لینکداین این است که می‌توانید پروفایل حرفه‌ای خود را تنظیم کنید و آن را به‌عنوان نوعی رزومه کوتاه آنلاین در نظر بگیرید. پروفایل شما از متن "درباره ما "، تجربه حرفه‌ای قبلی، حرفه فعلی، تحصیلات و توصیفات شما تشکیل‌شده است. با پروفایل خود، به جهان نشان می‌دهید که چه کسی هستید. این پروفایل به شما فرصتی منحصربه‌فرد می‌دهد تا تجربیات و دستاوردهای قبلی و همچنین وظایف و مسئولیت‌های فعلی را به نمایش بگذارید و بدین ترتیب به هرکسی که به آن نگاه می‌کند بینشی از مسیر حرفه‌ای خودتان می‌دهید. پروفایل شما نه‌تنها هنگام دعوت از "ارتباطات" جدید مفید است، بلکه زمانی که شروع به دنبال کردن قرار ملاقات بعدی خود می‌کنید، در داخل یا خارج از دانشگاه نیز بسیار مهم است. کارفرمایان پروفایل لینکداین شما را بررسی می‌کنند و یک پروفایل ضعیف یا ناموجود باعث می‌شود که فرصت شغلی بعدی که می‌تواند برایتان به وجود بیاید، را به راحتی از دست بدهید.
درنهایت، پروفایل شما کمک می‌کند تا "برند" خود را بسازید و آنچه را که به‌عنوان یک دانشمند برای آن ایستاده‌اید، نشان دهید. مطمئن شوید که پروفایل شما به‌روز است و دقیقا آنچه را که شما می‌خواهید نشان دهید، را نشان می‌دهد.
شماره 5: اطلاعیه‌های شغلی را دریافت کنید!
در لینکداین، می‌توانید برای اعلان فرصت‌های شغلی ثبت‌نام کنید تا یک ایمیل هفتگی با آگهی‌های شغلی که در حوزه تخصصی شما ارائه می‌شود، دریافت کنید. نکته خوب این است که شما آنچه را که به آن علاقه دارید مشخص می‌کنید، بنابراین می‌توانید از مرور صدها پستی که به شما مرتبط نیستند اجتناب کنید؛ که زمان و حوصله زیادی برای خود می‌خرید. از طرف دیگر، در صورت تمایل، می‌توانید پایگاه داده پست‌های شغلی LinkedIn را جستجو کنید. درهرصورت، عادت کردن به دنبال کردن و مرور آگهی‌های شغلی صنعت یا رشته دانشگاهی خود، دید کلی بهتری از تعداد و انواع مشاغلی که ممکن است در یک منطقه خاص، در یک کشور خاص برای شما در دسترس باشد، یا حتی در سطح جهانی، به شما می‌دهد.
آیا لینکداین برای محققان مفید است؟
تمرکز قوی لینکداین بر محتوای کسب‌وکار و ویژگی اشتغال گرای آن در میان سایت‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمعمول است و می‌تواند استفاده از آن را برای اهداف آکادمیک به یک پلت فرم دشوار تبدیل کند. استفاده از LinkedIn برای ترویج مؤثر تحقیقات شما به یک استراتژی متفاوت نیاز دارد. وقتی لینکداین با مهارت کافی به کار گرفته شود، این پتانسیل را دارد، که تحقیقات شما را به مخاطبان شرکتی که احتمال کمتری دارد در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعال باشند، را منتقل کند.
هنگام در نظر گرفتن نوع محتوای مناسب برای ارسال در لینکداین، مهم است که به پست کردن مطالب مربوط به "کسب‌وکار" یا "اشتغال" به‌عنوان مفاهیمی متمایز از تحقیقات آکادمیک محدود نشوید. خروجی تحقیق شما محتوای اولیه‌ای است که به دنبال تبلیغ آن هستید و بنابراین می‌توان آن را به‌عنوان یک سرویس یا محصول برای اهداف لینکداین در نظر گرفت. ارسال پیوند به تحقیقات شما نه‌تنها خوانندگان بیشتری را برای کار مهم شما به ارمغان می‌آورد، بلکه پروفایل شما را نیز ارتقا می‌دهد تا به بازدیدکنندگان، دید سریع‌تر از تخصص پژوهشی خاص شما بدهد. پیوندهای تحقیق شما می‌تواند با ترکیب یک نقل‌قول کلیدی، یک چکیده مختصر از مقاله و مجموعه‌ای از هشتگ های مرتبط باشد. استفاده از هشتگ در لینکداین حتی برای اطمینان از تأثیر محتوای شما نسبت به توییتر حیاتی‌تر است. شما نه‌تنها باید از هشتگ‌های عمومی استفاده کنید، بلکه باید هشتگ‌هایی را که مختص حوزه تحقیقاتی خودتان هستند را نیز بگنجانید.
درحالی‌که پیوندهای تحقیق شما باید پایه و اساس مطالبی را که در لینکداین ارسال می‌کنید، تشکیل دهند، این پلتفرم فرصت‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن محتوای دیگری نیز ارائه می‌دهد، که ممکن است در رسانه‌های اجتماعی دیگر به سطوح مشابهی نرسد. ارسال اخبار در مورد پیشرفت در تخصص خودتان، یک راه عالی برای شروع گفتگو با سایر محققان یا ارائه بینش به مخاطبان عام است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لینکداین، موفقیت پست‌های متنی است که پیوندی به وب‌سایت یا تصویر دیگری را شامل نمی‌شود. پست‌های روزانه‌ای که پیشرفت تحقیقاتی شما را به‌روزرسانی می‌کنند، یا پست‌های طولانی‌تری که ارتباط کار شما را با رویدادهای معاصر نشان می‌دهند، احتمالاً سطوح بالایی از تعامل را ایجاد می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که تصویر نسبتا جامع‌تری از خود ارائه دهید.
همچنین مهم است که با سایر اعضای انجمن فرعی دانشگاهی خود در سایت درگیر شوید. بهترین راه برای افزایش تأثیر پروفایل‌تان، کامنت گذاشتن روی پست‌های افرادی است که امیدوارید در تحقیقات شما مشارکت داشته باشند: یک قانون سرانگشتی خوب این است که 5 برابر تعداد پست‌های خود نظر بدهید. جستجو با هشتگ روشی مؤثر برای یافتن محتوا و پروفایل‌های مرتبط است. پیوستن به گروه‌های مرتبط لینکداین راه دیگری برای تثبیت سریع خود در شبکه‌های دیگر دانشگاهیان، سیاست‌گذاران یا مشارکت‌های شرکتی بالقوه است. به‌طور خلاصه، از تماس گرفتن با دیگران برای شروع گفتگو در مورد کار خود نترسید!
لینکداین به شما امکان می‌دهد یک پروفایل صیقلی تنظیم کنید که منعکس‌کننده نقاط قوت و علایق تحصیلی شما باشد: پروفایل شما درنهایت باید به یک رزومه جامع تبدیل شود که به بازدیدکننده احساس واضحی از وسعت کامل تحقیق شما بدهد. این مطالب پتانسیل دسترسی به مخاطبان گسترده را دارد و ارتباطات سودمند و غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کند که تأثیر کار شما را افزایش می‌دهد.4
چگونه محققان می‌توانند از لینکداین به‌طور مؤثر استفاده کنند؟

  •  یافتن فرصت‌های مالی
  •  ارائه‌ها را به اشتراک بگذارید.
  • در صفحات بحث شرکت کنید.
  • با گروه‌های عمومی تعامل کنید.
  • آخرین به‌روزرسانی‌های تحقیقاتی خود را به اشتراک بگذارید
  • پیوستن به وبینارها، کنفرانس‌های آنلاین، سمپوزیوم‌ها یا گفتگوها.
  • با دنبال کردن و ارتباط در سطح جهانی یک شبکه تحقیقاتی خاص ایجاد کنید.
  • افراد را برای شرکت در تحقیقاتی مانند نظرسنجی، مصاحبه یا گروه‌های متمرکز دعوت کنید.
  • به گروه‌های تحقیقاتی بپیوندید که ممکن است عمومی (قابل‌مشاهده برای همه) یا خصوصی (فقط برای اعضا قابل‌مشاهده باشد).
  • برای مثال از طریق پیام‌رسانی خصوصی، با ناشران، ویراستاران، شرکت‌کنندگان در پژوهش ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل کنید.

پروفایل حرفه‌ای شما
بارزترین و مهم‌ترین ویژگی حضور شما در لینکداین، پروفایل شماست. شما می‌توانید پروفایل لینکداین را به‌عنوان راهی برای تعریف "برند آکادمیک " خود ببینید. خودنمایی قوی در لینکداین، با استفاده از یک پروفایل به‌روز و به‌خوبی امن شده، ممکن است منجر به افزایش سطح بازدیدکنندگان، همکاری‌ها، شبکه‌سازی و شانس بهتر برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر با خروجی‌ها و به‌روزرسانی‌های تحقیقاتی شود. یک نمونه پروفایل لینکداین در زیر نمایش داده‌شده است.

عناوینی که جذاب هستند و حاوی کلمات کلیدی نقش و تخصص فعلی شما هستند، شانس نمایش پروفایل شما را هنگام جستجوی آنلاین افراد افزایش می‌دهند. تصاویر پروفایل مفید هستند و باید حرفه‌ای باشند. بهتر است از عکس‌های معمولی مانند سلفی اجتناب شود. لینکداین یک پلتفرم حرفه‌ای است و اولین برداشت کسی که شما را نگاه می‌کند مهم است.
قسمت خلاصه (حداکثر 200 کلمه) پروفایل شما می‌تواند توجه را به پروفایل شما افزایش دهد. ذکر وضعیت فعلی تحقیقاتی، علایق تحقیقاتی و هر رویکرد جدیدی که شما را از سایرین متمایز می‌کند، مفید است.
افزودن شناسه‌های تحقیقاتی منحصربه‌فرد مانند شناسایی ORCID، توصیه‌های بالقوه همتایان و/یا تأییدیه‌های سازمانی به‌طور قابل‌توجهی حضور و اعتبار شما را افزایش می‌دهند.

ساخت یک شبکه ارتباطی محکم
هنگام برقراری ارتباط با کسی، بهتر است از خود بپرسید که آیا آن شخص به تحقیق شما مرتبط است؟، زیرا حتما مقالات شما را می‌خواند و ممکن است یکی از شرکت‌کنندگان بالقوه در تحقیق شما شود. هنگام برقراری ارتباط با افراد، محدودیت 30 اتصال در روز در لینکداین وجود دارد. هنگامی‌که به آن آستانه رسیدید، باید 24 ساعت قبل از شروع درخواست اتصال جدید صبر کنید.
در ایجاد شبکه خود، تمرکز بر ارتباطات درجه‌یک می‌تواند تفاوت بزرگی در نحوه دستیابی به ارتقاء تحقیقاتی شما به مخاطبان مربوطه و همچنین افرادی که پست‌های مرتبط با موضوع شما را می‌خوانند، ایجاد کند. ارتباط درجه‌یک شخصی است که به شما مرتبط است (در تصویر زیر ببینید). ارتباطات درجه‌دو افرادی هستند که به ارتباط درجه‌یک شما وصل شده‌اند و ارتباطات درجه سه، اشخاصی هستند که به ارتباط درجه‌دو شما مرتبط هستند. همیشه خوب است که هدف از ارتباطی را که می‌خواهید ایجاد کنید، بدانید، و تمرکز بر ارتباطات درجه اول و دوم به حفظ مخاطبین هدف شما کمک می‌کند5


راه دیگر برای یافتن ارتباطات مناسب، این است که ببینید چه تعداد از افراد مرتبط فعلی شما با یک ارتباط جدید بالقوه ارتباط دارند!. هر چه تعداد ارتباطات مشترک بیشتر باشد، شانس بیشتری برای مناسب بودن ارتباط خواهد بود. هنگام ارسال درخواست‌های ارتباط، بهترین روش، ارسال یک پیام شخصی است، که دلیلی برای ارتباط شما ارائه می‌دهد، مخصوصاً اگر درخواست ارتباط برای کسی که نمی‌شناسید یا ارتباط درجه دوم شما نیست ارسال می‌شود، در این صورت است که نوشتن پیام درخواست بسیار مهم می‌شود.
پیوستن به انجمن‌های گروهی
اگر به دنبال فرصت‌هایی برای همکاری هستید، ایده خوبی است که با گروه‌های تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، مؤسسات مالی یا سایر ذینفعان مرتبط با تحقیق خود، ارتباط برقرار کنید. چنین ارتباطاتی این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعاتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید به مخاطبان گسترده‌ تری برسد.
مهم است که هنگام استفاده از LinkedIn فعال باشید، تا مکالمات جریان داشته باشد، زیرا این امر شانس تعامل افراد بیشتری با اطلاعات شما را افزایش می‌دهد. برای مثال، می‌توانید یافته‌ها یا اطلاعات دیگر را با محققین دیگر به بحث بگذارید. از این طریق ممکن است شما ایده‌ها یا فرصت‌های جدیدی را برای تحقیق خود کشف کنید. انجمن‌ها و گروه‌های متعددی برای محققان وجود دارد که توسط لینکداین میزبانی می‌شوند که در آن محققان می‌توانند ارتباط برقرار کنند، سؤال بپرسند و به دیگران پاسخ دهند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که یک گروه جدید مرتبط با تحقیقات خود را، راه‌اندازی کنید. این به شما امکان می‌دهد ارتباطات جدید ایجاد کنید، مخاطبان خود را افزایش دهید و مهارت‌های رهبری را نشان دهید.5
انتشار پست
وقتی به پست‌ها در لینکداین فکر می‌کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا پست شما با موفقیت برجسته شود.
بهتر است در مورد چیزی بنویسید که تخصص خود را نشان دهید. تمرین خوبی است که موضوع پست‌ها را مشخص و ثابت نگه‌دارید تا باعث افزایش ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف شما شود. حفظ صدای معتبر هنگام نوشتن خوب است. نافذ باشید! از کلمات خود استفاده کنید، مطمئن شوید که متن متعلق به خودتان است. هنگام بیان نظرات خود در مورد یک موضوع، از آداب رایج (آکادمیک) پیروی کنید: محتوای مناسب برای مخاطبان خود بنویسید. از محتوای ترسناک یا تحریک‌آمیز خودداری کنید. اگر قصد دارید از لینکداین برای انتشار یافته‌ها و دانش استفاده کنید، بهتر است که هر چند وقت یک‌بار پست بگذارید زیرا تداوم انتشار می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد و پروفایل شما را تقویت کند. بینندگان ترجیح می‌دهند پست‌هایی را بخوانند که در سه پاراگراف نوشته‌شده‌اند. ادغام چندرسانه‌ای، همان‌طور که در بالا ذکر شد، یک ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف شما ایجاد می‌کند. با استفاده از گزینه اشتراک‌گذاری در لینکداین می‌توانید به‌راحتی محتوا و چندرسانه‌ای را بارگذاری و وارد کنید. پست‌های خود را با دقت بررسی و تصحیح کنید تا خطاها را به حداقل برسانید.
علاوه بر این، ممکن است قبلاً یک وب‌سایت یا وبلاگی را راه‌اندازی کرده باشید که از آن برای انتقال تحقیقات خود استفاده می‌کردید. با استفاده از وب‌سایت یا وبلاگ خود، می‌توانید با نوشتن یک مقدمه جذاب، پست خود را متمایز کنید و سپس مخاطبان را از طریق پیوند به وب‌سایت یا وبلاگ خود هدایت کنید. وقتی به نحوه به اشتراک‌گذاری محتوا / اطلاعات خود در رسانه‌های اجتماعی مانند لینکداین فکر می‌کنید، مهم است که به‌سادگی همان پیام را کپی نکنید (پست متقابل). ارسال یک پیام مشابه در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها می‌تواند مخاطبان شما را بی‌علاقه و آزرده کند. از ارسال مکرر مطالب مشابه خودداری کنید که دوباره می‌تواند منجر به از دست دادن مخاطبان هدف شما شود. اگر می‌خواهید دوباره ارسال کنید، باید پست را تغییر دهید تا پیام را جذاب کنید. همچنین باید زمان‌های خاصی را در طول روز انتخاب کنید که پیش‌بینی می‌کنید مخاطبان هدف شما بیشترین دسترسی را برای خواندن پست‌های شما دارند.
چگونه از لینکداین استفاده کنیم؟
لینکداین یک پلت فرم آنلاین است که حرفه‌ای‌های جهان را به هم متصل می‌کند.
چند مرحله برای شروع به فعالیت درلینکداین وجود دارد:
پروفایل خود را ایجاد کنید: ثبت‌نام و ایجاد پروفایل، بهترین راه برای شروع استفاده از LinkedIn است. یک پروفایل کامل لینکداین، تجربیات حرفه‌ای و ارتباطات شما، کارفرمایان فعلی و آینده و استخدام‌کنندگانتان را به طور خلاصه ارایه می‌کند. از طریق پروفایل خود، می‌توانید زندگی حرفه‌ای، نقاط عطف، مهارت‌ها و علایق خود را به نمایش بگذارید.
شبکه خود را بسازید: شبکه شما نقش مهمی در بروز قدرت لینکداین دارد. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید در صنعت و حلقه حرفه‌ای شما چه اتفاقی می‌افتد. می‌توانید با اضافه کردن خانواده، دوستان، همکلاسی‌های گذشته یا فعلی و همکارانتان به شبکه خود، شروع کنید. همچنین می‌توانید افراد، شرکت‌ها یا موضوعات را با پیمایش مستقیم به صفحه دنبال کردن دیدگاه‌های تازه که منابع توصیه‌شده برای دنبال کردن را نمایش می‌دهد، دنبال کنید. می‌توانید از ویژگی رویدادهای LinkedIn برای ایجاد و پیوستن به رویدادهای حرفه‌ای مانند کارگاه‌های آنلاین، سمینارها، رویدادهای فروش و بازاریابی، رویدادهای شبکه و موارد دیگر استفاده کنید.
یافتن شغل: اگر به دنبال یک فرصت حرفه‌ای جدید هستید، می‌توانید جستجوی شغل خود را در لینکداین آغاز کنید. می‌توانید از لینکداین برای تحقیق در مورد شرکت‌ها و ارتباط با جامعه استخدام‌کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً برای شغل‌ها درخواست دهید، جستجوهای شغلی را ذخیره کنید و به ارتباطات و استخدام‌کنندگان خود اطلاع دهید که برای فرصت‌های شغلی جدید آماده هستید.
مشارکت در مکالمات: به‌راحتی می‌توانید در مکالمات لینکداین شرکت کنید. شرکت در مکالمات به شما این امکان را می‌دهد که دیدگاه خود را در مورد مسائل و موضوعات مرتبط، با دیگران به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید پست‌ها و مقالات را در لینکداین لایک کنید و در مورد آن‌ها نظر دهید. می‌توانید برای ارتباط و رشد با اعضایی که علایق، تجربیات یا آرزوهای شما را به اشتراک می‌گذارند، گروه‌های LinkedIn ایجاد کرده یا به آن بپیوندید. همچنین می‌توانید از مجموعه‌ای از عبارات واکنش‌های لینکداین استفاده کنید تا به‌راحتی با شبکه خود ارتباط برقرار کنید.
محتوای پست: میلیون‌ها عضو هر روز برای اتصال، یادگیری و اشتراک‌گذاری به لینکداین می‌آیند. می‌توانید با محتوایی که در لینکداین پست می‌کنید، حلقه حرفه‌ای خود را تقویت کرده و آموزش دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از جعبه اشتراک‌گذاری، افکار و ایده‌های خود را با اعضای لینکداین به اشتراک بگذارید.
لینکداین یک عضویت رایگان و اولیه را برای هرکسی که می‌خواهد یک پروفایل حرفه‌ای آنلاین ایجاد و حفظ کند، ارائه می‌کند. اگر به اشتراک Premium ارتقا دهید، به محصولات و ویژگی‌های LinkedIn دسترسی بیشتری خواهید داشت.4
چگونه در لینکداین پروفایل بسازیم؟
ایجاد یک پروفایل در لینکداین بسیار ساده و رایگان است و فقط به اندازه چند کلیک طول می‌کشد.
مرحله 1: به لینکداین بروید (https://www.linkedin.com/) و روی sign up کلیک کنید. تمام اطلاعات مربوط به خودتان را پر کنید. یک آدرس ایمیل معتبر قرار دهید. زمانی که LinkedIn یک درخواست بررسی اعتبار، برای حساب شما ارسال می‌کند، به آن نیاز خواهید داشت. بدون آن شما نمی‌توانید به صفحه لینکداین خود دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2: اطلاعات خود را پر کنید. آسان است، فقط باید آنچه را که لینکداین از شما می‌خواهد (شغل، شرکت یا آموزشگاه) کامل کنید.

مرحله 3: مخاطبین خود را پیدا کنید. این مرحله برای رشد شبکه شما بسیار مهم است. با پیشنهادات لینکداین و همچنین با جستجوهای خود از طریق دکمه «پیدا کردن ارتباطات»، مخاطبین خود را در شبکه پیدا کنید.


در مرحله بعد، باید پروفایل خود را تنظیم کنید و تمام قسمت‌ها (فضای خلاصه، انتخاب، مهارت‌ها...) را پر کنید.
چگونه پروفایل لینکداین خود را تکمیل کنیم؟
پس از ساختن پروفایل لینکداین برای تأثیر گزاری بیشتر و معرفی بهتر خودتان، باید قسمت‌های مختلف آن را تکمیل کنید،که در ادامه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله همراه با تصویر بیان‌شده است.
برای تکمیل پروفایل خود به‌اندازه کافی دقت کنید و زمان کافی برای آن صرف کنید زیرا این پروفایل حکم رزومه شما را دارد.

  • عکس پروفایل مناسب برای LinkedIn انتخاب کنید.

عکس پروفایل شما کارت ویزیت شما در لینکداین است. اثر عکس بر مخاطب چندین برابر متن است و همچنین سرعت انتقال پیام عکس، لحظه ای و آنی است. وقتی افراد در لینکداین وارد پروفایل شما می‌شوند، اولین قسمتی که می‌بینند و تأثیر اول را می‌گذارد، عکس پروفایل شما است. نکات زیادی برای نحوه انتخاب عکس پروفایل مناسب در لینکداین وجود دارد اما در اینجا چند نکته مهم را بیان می‌کنیم:
مطمئن شوید که عکس جدید است و شبیه شماست. کافی است که فقط صورت، گردن یا نهایتاً قسمت بالایی شانه‌ها در عکس باشد.
عکس‌های از دور گرفته شده مناسب نیستند. لباسی را که دوست دارید در محل کار بپوشید را بپوشید و با چشمان خود لبخند بزنید! بک‌گراند عکس هر چه ساده‌تر باشد بهتر است و توجه بیشتری را جلب می‌کند.
برای اضافه کردن عکس پروفایل در لینکداین، در بخش پروفایل خود، نزدیک به بالای صفحه روی آیکونی که به شکل دوربین است کلیک کنید. در شکل‌های زیر به ترتیب مرحله 1 و مرحله 2 را انجام دهید. اگر هم می‌خواهید تصویر فعلی خود را عوض کنید، کافی است روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. سپس می‌توانید یکی از عکس‌های موجود در گالری خود را انتخاب کنید یا همان لحظه با استفاده از دوربین موبایل یا کامپیوتر خود، عکس جدیدی بگیرید.


  • تصویر کاور مناسب در پروفایل لینکداین اضافه کنید

عکس پس‌زمینه یا کاور شما دومین عنصر بصری در بالای صفحه پروفایل شما است که توجه افراد را جلب می‌کند و کمی بیشتر در مورد آنچه برای شما مهم است اطلاع می‌دهد. همچنین، عکس پس‌زمینه مناسب به صفحه شما کمک می‌کند تا برجسته‌تر شود، توجه را جلب کند و در خاطر بماند. اضافه کردن تصویر کاور به پروفایل لینکداین هم شبیه به‌اضافه کردن عکس پروفایل است. کافی است روی علامت دوربین در بالاترین نقطه پروفایل خود، سمت راست کلیک کنید. تصویر کاور، برخلاف عکس پروفایل که باید روی تصویر خودتان تمرکز داشته باشد، روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز دارد. انتخاب تصویرهایی که به‌صورت نامحسوس هم به کار شما مرتبط هستند و زیبایی خاصی دارند هم می‌تواند مناسب باشد.
برای مثال به تصویر کاور یکی از شرکت‌های بزرگ (شرکتی با حوزه فعالیت مهندسی و نفت) نگاه کنید:

  • قسمت عنوان (head line) خود را واضح و مناسب انتخاب کنید و فراتر از یک عنوان شغلی قرار دهید.

این قسمت از پروفایل شما به‌طور مستقیم نشان‌دهنده‌ی عنوان شما است. شما می‌توانید نام خود را در آن بنویسید، اما اغلب داشتن فهرستی از مهارت‌هایی که به آن‌ها مشهور هستید، مؤثرتر است. به‌عنوان‌مثال: رضا مهندس شیمی، یا مهران معمار. حتماً از کلمات کلیدی و عبارات مربوط به حرفه‌ی خود استفاده کنید تا بتوانید مؤثرترین ارتباطات احتمالی را پیدا کنید. همواره می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید توضیحات در بالای صفحه پروفایل شما باید فقط یک عنوان شغلی باشد. برای الهام گرفتن، نگاهی سریع به سرفصل‌های پروفایل همکاران و هم رشته‌ای‌های خود بیندازید.

  • قسمت خلاصه (summary) یا (About) خود را به داستان خود تبدیل کنید

اولین نکته در مورد خلاصه لینکداین این است که: مطمئن شوید این قسمت را در پروفایل تکمیل می‌کنید. عجیب است که چگونه بسیاری از افراد، این قسمت را هنگام ایجاد پروفایل لینکداین خود خالی می‌گذارند. خلاصه شما فرصتی برای شما برای ارایه داستان خودتان است. بنابراین از آن فقط برای فهرست کردن مهارت‌ها یا عنوان شغلی که داشته‌اید استفاده نکنید. سعی کنید دلیل اهمیت این مهارت‌ها و تفاوتی که می‌توانند برای افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید ایجاد کنند را بیان کند. از صرف زمان نترسید، مطمئن باشید این قسمت ارزش تلاش را دارد. بخش summary یا خلاصه لینکداین خود را بسیار با دقت تکمیل کنید. فردی که این بخش را می‌خواند، قصد دارد که با شما بیشتر آشنا شود؛ بنابراین، برای آنکه ارتباط عمیق‌تری با دیگر کاربران برقرار کنید، از روش قصه‌گویی کمک بگیرید! قصه گفتن در این بخش رمز جذب افراد بیشتر است.
نکاتی که برای نوشتن این قسمت باید رعایت کنید در ادامه بیان می‌شود. 1. خلاصه مربوط به خود را جالب و جذاب و دقیق بنویسید. 2. سعی کنید تخصص‌های خودتان را به‌صورت لیست بنویسید. 3. جملات بلند و طولانی به کار نبرید. 4. خلاصه مربوط به خودتان را به‌صورت رمان ننویسید.5. مطمئن باشید که متن خلاصه شما ایراد گرامری و نگارشی ندارد.
در شکل زیر قسمت About نشان داده‌شده است.

برای نوشتن این قسمت وارد قسمت View profile شده و سپس روی قسمت مربوط به Summary کلیک کنید و متن مورد نظرتان را وارد کنید.

  • از کلمات رایج (Buzzwords) در پروفایل خود استفاده نکنید

Buzzwords صفت‌هایی هستند که به‌قدری در سرفصل‌ها و خلاصه‌های لینکداین استفاده می‌شوند که تقریباً بی‌معنی می‌شوند. نمونه‌هایی از پراستفاده‌ترین کلمات شامل عباراتی مانند «تخصصی »، «رهبری »، «متمرکز »، «استراتژیک »، «باتجربه »، «مشتاق »، «متخصص »، «خلاق »، «نوآورانه » و... است. منظور ما این نیست که از این کلمات استفاده نکنید و یا شما نمی‌توانید خودتان را به این چیزها توصیف کنید یا اینکه آن‌ها مهم نیستند. بلکه هدف از بیان این مطلب این است که استفاده صرف، از این کلمات افراد را متقاعد نمی‌کند که شما این ویژگی‌ها را دارید. شما باید آن‌ها را به نمایش بگذارید، هم در روشی که خودتان را توصیف می‌کنید و هم در روشی که از ویژگی‌های پروفایل لینکداین برای نشان دادن چیزی که در مورد آن هستید استفاده می‌کنید.

  • اطلاعات تماس خود را وارد کنید

تکمیل کردن این قسمت دسترسی محققان و افراد به شما را بسیار آسان می‌کند. شما می‌توانید شماره تماس، آدرس ایمیل یا آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی خود را در این قسمت قرار بدهید. برای تکمیل اطلاعات تماس خود در بخش پروفایل روی contact info کلیک کنید. با استفاده از آیکون مداد می‌توانید موارد جدیدی را به اطلاعات تماس اضافه کرده یا اطلاعات موجود را ویرایش کنید. بعد از کلیک روی آیکون مداد یک صفحه جدید رو به روی شما باز می‌شود. در بخش اول گزینه‌ای با نام add website وجود دارد. با انتخاب این گزینه می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را به پروفایل خود اضافه کنید.

  • برای پروفایل خود URL مناسب انتخاب کنید

در قسمت contact info همچنین می‌توانید URL صفحه خود را عوض کنید؛ یعنی آدرس صفحه لینکداین خود را عوض کنید. برای مثال فرض کنید اگر آدرس صفحه من در حال حاضر شامل عدد و حروف اضافی است. می‌توانم آن را به LinkedIn.com/in/DavidBraown تغییر دهم تا تنها اسم و فامیل من به‌عنوان آدرس صفحه‌ام باشد.

  • شبکه خود را گسترش دهید

یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مرتبط‌ترین راه‌ها برای گسترش شبکه لینکداین، همگام‌سازی پروفایل خود با دفترچه آدرس ایمیل است. این ارتباط باعث می‌شود لینکداین افرادی را که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، پیشنهاد دهد. این کار در نشان دادن افراد مرتبط، برای ارتباط با شما بسیار مؤثر است و هیچ درخواست ارتباطی بدون اجازه شما ارسال نمی‌شود، بنابراین می‌توانید همه ارتباطات احتمالی را بررسی کنید. همچنین مرتب پیگیر ارتباطات و درخواست‌های اتصال لینکداین باشید، این یک راه عالی برای زنده نگه‌داشتن شبکه شما و به‌روز نگه‌داشتن آن است.

  • مهارت‌های (Skills) مرتبط با خود را لیست کنید.

یکی از بهترین و سریع‌ترین قسمت‌ها در لینکداین بخش Skills است. در فهرست مهارت‌ها اسکرول کنید و مواردی را که به شما مرتبط هستند انتخاب کنید. انجام این کار به اثبات توضیحات در عنوان و خلاصه شما کمک می‌کند و بستری را برای دیگران فراهم می‌کند تا شما را تأیید کنند. بااین‌حال، نکته کلیدی در این مرحله حفظ کردن ارتباط بین مهارت‌ها است. فهرست بلندبالایی از مهارت‌هایی که واقعاً برای شخصیت شما و کاری که انجام می‌دهید، اصلی نیستند، می‌توانند شروع به احساس ناکارآمدی کنند. هر چند وقت گاهی برای مرتب کردن لیست مهارت‌های خود وقت بگذارید. برای تکمیل کردن این قسمت نکات زیر را مدنظر قرار بدهید.
1. مهارت‌ها حتماً در ارتباط با سوابق و تجربیات کاری و تحصیلی شما باشد و در مورد آن اغراق نکنید.
2. دقت داشته باشید که مهارت ها باید بخش خلاصه پروفایل شما را تایید کنند و همچنین خلاصه باید در راستای عنوان باشد.
3. مهارت‌های خود را به‌مرورزمان وارد کنید، نیاز نیست در روز اول همه‌ی بخش‌ها را کامل کنید. شما می‌توانید تا 50 مهارت را در چند روز وارد کنید.
به آگهی‌های استخدام در رشته خود نگاهی دقیق و تحلیلی بیندازید و به اسکیل های(مهارت های) همکاران موفق نگاهی دوباره بیندازید می‌توانید ایده بگیرید.
برای نوشتن این قسمت وارد قسمت View profile شده و سپس روی قسمت مربوط به Skills کلیک کنید و مهارت‌های موردنظرتان را با کلیک روی علامت مثبت وارد کنید.

  • خدماتی را که ارائه می‌دهید وارد کنید.

خدمات (Services) یک ویژگی جدید لینکداین است که به مشاوران، مشاغل آزاد و کسانی که برای مشاغل کوچک‌تر کار می‌کنند کمک می‌کند تا طیف وسیعی از خدماتی را که ارائه می‌دهند را به نمایش بگذارند. پر کردن بخش خدمات نمایه شما می‌تواند دیده شدن شما را در نتایج جستجو افزایش دهد.
برای کامل کردن این قسمت در صفحه اصلی پروفایل خود بر روی قسمتی که در شکل زیر مشخص‌شده است کلیک کنید.

سپس پنجره‌ی زیر برای شما باز می‌شود. بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا به ادامه مراحل بروید.

در مرحله بعد قسمت Add services را انتخاب کنید و از بین لیستی که باز می‌شود خدماتی که ارائه می‌دهید را انتخاب کنید؛ و در پایان قسمت Done را انتخاب کنید تا خدمات شما وارد پروفایلتان بشود.


  • قسمت تائید (Indorsement) را گسترش دهید.

شما یکسری از آیتم‌ها را به‌عنوان مهارت‌های کاری خود در بخش (Skills) ذکر می‌کنید. افرادی غیر از دوستان شما در لینکداین هستند و وارد پروفایل شما می‌شوند و تائید می‌کنند که شما این مهارت‌هایی را که ذکر کردید دارا می‌باشید و صرفاً یک ادعای توخالی نیست (Indorsement). تأییدیه‌های سایر اعضا مهارت‌های شما را ثابت می‌کند و اعتبار شما را افزایش می‌دهد.
چگونه در لینکداین تائید می‌شوید؟
برای شروع، از طریق شبکه خود، بروید و ارتباطاتی را که احساس می‌کنید واقعاً مستحق تأیید شما هستند را شناسایی کنید. درصورتی‌که امکانش را دارید حتماً این کار را انجام دهید. خیلی به رزومه شما اعتبار می‌دهد. هر چه تعداد ایندورسمنت(تاییدیه) بالاتر، برای افرادی که پروفایلتان رو می‌خوانند، باورپذیرتر می‌شود. یک راه خوب برای کسب ایندورسمنت، دادن ایندورس برای اسکیل دوستان هست که برپایه فرمول برنده-برنده شکل می‌گیرد و دو طرف از ارتباط با هم سود می‌برند. از تماس با پیام مؤدبانه و درخواست تأیید برای چند مهارت کلیدی نترسید. به یاد داشته باشید ارتباط مهم است. با افرادی ارتباط برقرار کنید که واقعاً برای تأیید آن‌ها ارزش قائل هستید.

  • تأییدیه‌های (Indorsement) خود را مدیریت کنید.

هنگامی‌که تأییدیه‌ها شروع به ورود می‌کنند، ممکن است متوجه شوید که آن‌ها تأکید پروفایل لینکداین شما را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند که نشان‌دهنده شخصیت شما نیستند. ممکن است به‌عنوان‌مثال، حوزه اصلی تخصص شما بازاریابی محتوا باشد، اما افرادی که با شما در رویدادها کار کرده‌اند، حمایت‌کنندگان مشتاق‌تری هستند. در مدیریت فهرست تأییدیه‌های خود، با استفاده از ویژگی‌های ویرایش، در بخش مهارت‌های نمایه خود، فعال باشید. شما می‌توانید انتخاب کنید کدام را نشان دهید و کدام یک را پنهان کنید.

  • مهارت‌های خود را ارزیابی کنید

ارزیابی مهارت‌ها یک آزمون آنلاین است که به شما امکان می‌دهد سطح مهارت‌های خود را نشان دهید و اعلان مهارت‌های تأییدشده را در پروفایل خود نشان دهید. داده‌ها نشان می‌دهد که افرادی که مهارت‌های تأییدشده دارند حدود 30 درصد بیشتر احتمال دارد برای شغل‌هایی که درخواست می‌کنند استخدام شوند و نشان دادن اثبات توانایی‌های شما، به‌طورکلی، برند شخصی شما را نیز تقویت می‌کند. نمایش نتایج ارزیابی‌های مهارت‌های شما کاملاً داوطلبانه است و می‌توانید قبل از اینکه نشان دهید قبول‌شده‌اید، هر چند وقت یک‌بار که دوست دارید در آزمون‌ها شرکت کنید.

  • گواهی‌ها یا مدارک خود را در لینکداین قرار دهید

هنگامی‌که دوره آموزشی را تکمیل می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که گواهی دوره را به پروفایل لینکداین خود اضافه کنید. وقتی در بخش‌های مختلف از توانایی‌ها، دوره‌هایی که گذراندید و دست آورد‌هایی که داشتید می‌نویسید، بهتر است تصویر مدارک و گواهی‌های خود را هم ضمیمه آن‌ها کنید تا دیگران راحت‌تر به توانایی‌های شما اعتماد پیدا کنند.

  • درخواست توصیه‌نامه

پس از ایجاد یک پروفایل لینکداین و ایجاد برخی از ارتباطات لینکداین در شبکه خود، از افرادی که با مهارت حرفه‌ای شما آشنا هستند درخواست توصیه‌نامه کنید. تأییدیه‌ها به افرادی که نمایه شما را مشاهده می‌کنند، درک سریع و بصری از آنچه برای شما ارزشمند است، می‌دهد. توصیه‌های مناسب می‌تواند به پروفایل شما کمک کند و باعث جذابیت بیشتر نمایه‌ی شما شود، که در نهایت منجر به افزایش مشتری شما خواهد شد. توصیه‌ها همه‌چیز را یک‌قدم جلوتر می‌برد. آن‌ها گواهینامه‌های شخصی هستند که برای نشان دادن تجربه کار با شما نوشته‌شده‌اند. یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت توصیه‌ها، نوشتن اولین توصیه لینکداین برای شخص دیگری است. در طی این فرآیند، از آن شخص بخواهید که او هم یک توصیه برای شما بنویسد. راه دیگر این است که به رئیس سابق خود رو بزنید و از او بخواهید یک توصیه‌نامه برای شما بنویسد. توصیه‌نامه‌ها خیلی خوب هستند، اما نه هر توصیه‌نامه‌ای. توصیه‌نامه‌ای خوب است که از افراد معتبر صادرشده باشد و تاریخ آن خیلی قدیمی نباشد. یک منوی کشویی مفید در بخش توصیه‌ها در نمایه شما وجود دارد که دسترسی به مخاطبین خاص و درخواست توصیه‌ها را آسان می‌کند. وقت بگذارید و به این فکر کنید که چه کسی برای توصیه از طرف چه کسی ارزش بیشتری دارد و درخواست خود را شخصی کنید. ارزش تلاش را دارد.

  • مقالات خود را وارد کنید

بخش انتشارات یکی از کم استفاده‌ترین بخش‌ها در پروفایل‌های لینکداین است و این بدان معناست که وقتی از این ویژگی برای جلب‌توجه، به محتوای فکری خود استفاده می‌کنید، واقعاً می‌توانید از بقیه متمایز شوید. آیا به نوشتن کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر کمک کرده‌اید؟ یا پستی در وبلاگ شرکت خود نوشتید؟ بخش انتشارات پروفایل شما را به این دارایی‌ها پیوند می‌دهد.
برای نوشتن این قسمت وارد قسمت View profile شده و سپس روی قسمت مربوط به Publication کلیک کنید و مقالات موردنظرتان را با کلیک روی علامت مثبت وارد کنید.

  • پست‌های مناسب را در لینکداین به اشتراک بگذارید.

شما پروفایل لینکداین خود را ایجاد کردید، ارتباط برقرار کردید و در پست‌هایی که در فید خبری خود مشاهده می‌شد مشارکت داشتید. قدم بعدی که باید بردارید چیست؟ به اشتراک‌گذاری و تولید محتوای مناسب
اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط در لینکداین بخش فوق‌العاده مهمی در ساخت و حضور حرفه‌ای شماست و تمرکز، اشتیاق و باورهای شما را نشان می‌دهد. داشتن شبکه‌ای از اتصالات در لینکداین یک چیز است و به مراتب بهتر است که نقش فعالی در آن شبکه داشته باشید و در فیدهای لینکداین اتصالات خود، به‌گونه‌ای ظاهر شوید که برای آن‌ها ارزش‌افزوده ایجاد کند. به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با شبکه شما یکی از در دسترس ترین راه‌های انجام این کار است. می‌توانید با زیر نظر گرفتن فید لینکداین خود و به اشتراک گذاشتن محتوایی که واقعاً به نظرتان جالب می‌رسد و با دیدگاه شما همخوانی دارد، شروع کنید.

  • نظرات خود را بیان کنید

اشتراک‌گذاری عالی است، اما این فقط نقطه شروع است. وقتی نظراتی را به اشتراک‌گذاری‌های خود اضافه می‌کنید، به خود اهمیت بیشتری در فید می‌دهید و شروع می‌کنید به بیان اینکه چرا فکر می‌کنید یک قسمت خاص از محتوا مهم است. نظرات بیان‌شده به‌خوبی شما را قادر می‌سازد تا طیف وسیع‌تری از محتوا را به اشتراک بگذارید. ممکن است شما با یک دیدگاه موافق نباشید، اما آن را جالب می‌دانید. نظری که بتواند آن دیدگاه را بیان کند، شروع به ایجاد نظر و رهبری فکری شما می‌کند. همچنین به‌احتمال‌زیاد نظرات دیگری را جلب می‌کند که این سبب می‌شود پروفایل شما در لینکداین بیشتر دیده شود. وقتی نظر خود را می‌نویسید، این فکر را داشته باشید و مطمئن شوید که از چیزی که می‌گویید و از اینکه مردم با شما ارتباط برقرار کنند خوشحال می‌شوید.

  • افراد برجسته مرتبط با حرفه‌ی خود را دنبال کنید

دنبال کردن افراد مرتبط در لینکداین به شما کمک می‌کند تا طیف وسیعی از محتوای جالب را در فید خود قرار دهید، زمانی که فکر می‌کنید ارزش دارد، می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین به پروفایل لینکداین شما کمک می‌کند و علاقه شما را به کاری که انجام می‌دهید نشان می‌دهد.

  • از حقوق کارمندان دفاع کنید

LinkedIn Elevate پلت فرم ما برای کمک به کسب‌وکارها برای راه‌اندازی و مدیریت برنامه‌های حمایت از کارکنان است و بینش‌های جالبی در مورد تأثیر اشتراک‌گذاری کارمندان برای کسانی که این اشتراک‌گذاری را انجام می‌دهند ایجاد می‌کند. درواقع، 86 درصد از حامیان کارمند می‌گویند که به اشتراک‌گذاری محتوا برای کسب‌وکار آن‌ها تأثیر مثبتی بر شغل آن‌ها داشته است. اگر کسب‌وکار شما از Elevate استفاده می‌کند، پس این یک راه عالی برای ایفای نقش فعال‌تر در انتشار محتوای برندتان است. اگر این‌طور نیست، باز هم ارزش دارد که با همکاران تماس بگیرید و بپرسید چه کسی محتوایی را تولید می‌کند که ارزش اشتراک‌گذاری در لینکداین را داشته باشد.

  • محتوای طولانی را منتشر کنید و از آن برای شروع گفتگو استفاده کنید

هر چه بیشتر محتوا را به اشتراک بگذارید و در مورد آن نظر بدهید، تخصص و اعتبار فکری خود را در لینکداین بیشتر می‌کنید. انتشار پست‌های طولانی گام بعدی است. یک نقطه شروع عالی، نظارت بر پاسخی است که به نظرات و اشتراک‌گذاری‌های خود دریافت می‌کنید. آیا موضوعات و دیدگاه‌های خاصی وجود دارد که به نظر می‌رسد در شبکه شما طنین‌انداز باشد؟ آیا نظراتی وجود دارد که به اشتراک گذاشته‌اید و فکر می‌کنید می‌توانید آن را در یک پست گسترش دهید؟ تکامل رهبری فکری شما به این روش آن را واقعی نگه می‌دارد و شما را درگیر مسائلی می‌کند که ارتباطاتتان درباره آن صحبت می‌کنند. برای شروع مکالمات جدید نیز برای پست‌های طولانی خود آماده‌باشید. مراقب نظرات باشید و آماده پاسخگویی باشید.
برای اینکه پروفایل لینکداین شما بیشتر کار کند، نیازی نیست ساعت‌ها وقت شما را بگیرد. سعی کنید با این ایده‌ها کار کنید و از یکی به دیگری بسازید، متوجه خواهید شد که می‌توانید به سرعت پیشرفت کنید، حتی اگر بتوانید فقط چند دقیقه از یک استراحت ناهار یا عصرها را به این کار اختصاص دهید. هنگامی‌که مزایای کامل پروفایل لینکداین خود را به کار گرفتید، شگفت‌زده خواهید شد که چه تفاوتی می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان ایجاد کند.


(1) LaPoe, V. L.; Carter Olson, C.; Eckert, S. “Linkedin Is My Office; Facebook My Living Room, Twitter the Neighborhood Bar” Media Scholars’ Liminal Use of Social Media for Peer and Public Communication. Journal of Communication Inquiry 2017, 41 (3), 185-206.
(2) Collins, K. Shiffman, D.; Rock, J. How are scientists using social media in the workplace? PloS one 2016, 11 (10), e0162680.

(3) Guillory, J.; Hancock, J. T. The effect of Linkedin on deception in resumes. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 2012, 15 (3), 135-140.

(4) Meishar-Tal, H.; Pieterse, E. Why do academics use academic social networking sites? International Review of Research in Open and Distributed Learning 2017, 18 (1), 1-22.

(5) Utz, S. Is LinkedIn making you more successful? The informational benefits derived from public social media. New media & society 2016, 18 (11), 2685-2702.



انتخاب موضوع تحقیق پروپوزال
 - linkedin - ژورنالهای ISI