امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در سر فصل های قبلی سعی کردیم فرآیند تقویت مقاله را برای شما توصیف کرده و اهمیت آن را برای شما بیان کنیم. اما در این مطلب سعی میکنیم شما را با باید ها و نبایدهای تقویت مقاله علمی آشنا کنیم. پیاده سازی باید ها و نبایدها برای تقویت مقاله نباید در انتهای آن انجام بگیرد بلکه می تواند یک فرآیند مستمر در طول نگارش مقاله باشد. پیش از سابمیت مقاله خودتان در یک ژورنال بین المللی به این باید ها و نبایدها توجه کنید:

بایدهای تقویت مقاله:

  1. کلیدواژه های اصلی تحقیقتان را به صورت مداوم در متن پژوهش استفاده کنید: یکی از جنبه های تقویت مقاله، افزایش شانس سایتیشن آن است. استفاده مداوم از کلیدواژه ها جنبه سئو مقاله شما را تقویت کرده و احتمال بازدید از آن را بالا می برد.
  2. ساختاریافته و منظم نگارش کنید: بسیاری از مقالات که از ژورنال بین المللی ریجکت می شوند کاملا بدون ساختار و نامنظم هستند. اینگونه مقالات باعث سردرگمی خواننده شده و نمیتوانند نظر او را جلب کنند.
  3. ایده های جدید به تحقیق تان اضافه کنید: سعی کنید به دنبال بهبود خلاقیت و کانتریبیوشن مقاله خودتان باشید. این کار می تواند پذیرش و چاپ مقاله شما را تضمین کند. 
  4. محتوای مقاله تان را منسجم کنید: سعی کنید بین بخش های مختلف یک مقاله از جمله چکیده، مقدمه، ادبیات موضوع، روش تحقیق و نتایج ارتباط معناداری وجود داشته باشد. تمام بخش های مقاله باید در راستای عنوان و اهداف تحقیق تدوین شوند.
  5. نبایدهای تقویت مقاله:
  1. کیفیت را قربانی کمیت نکنید: برخی از پژوهشگران باور دارند در صورتی که ادبیات موضوع یا بحث و نتیجه گیری بیشتری را در تحقیقشان بگنجانند، شانس بیشتری برای چاپ و پذیرش دارند. اما در صورت رعایت نکردن بایدهای تقویت مقاله قطعا هر اندازه پژوهش شما کامل نگارش شده باشد در نهایت ریجکت خواهد شد.
  2. مفاهیم و اطلاعات اضافی وارد مقاله نکنید: وجود اطلاعات اضافی باعث سردرگمی خواننده شده و می تواند وی را نسبت به خواندن مقاله دلسرد کند. تا حد امکان از چارچوب مقاله خارج نشوید و مفاهیم مرتبط را در مقاله قرار دهید. 
  3. مبهم نگارش نکنید: به یاد داشته باشید که مخاطب اصلی مقاله شما افراد عادی در جامعه بوده و درک مفاهیم تخصصی برای آنها دشوار است. سعی کنید محتوای مقاله خودتان را از این نظر تقویت کنید و مفاهیم را به شکلی کاملا قابل فهم برای مخاطب بیان کنید. 
  4. از کپی کاری پرهیز کنید: اگر به دنبال تقویت مقاله خودتان هستید و قصد دارید آن را در یک ژورنال معتبر به چاپ برسانید باید پلاجریسم را از مقاله خودتان حذف کنید. وجود پلاجریسم تا حد بسیار زیادی کیفیت کار شما را پایین می آورد.

رفرنس دهی - ویراستاری - انتخاب عنوان انتخاب ژورنال